JAK ZASŁUŻYĆ NA ZAUFANIE

Codzienne zachowania lidera wymagają stosowania norm etycznych, na­wet wtedy, gdy inni postępują nieetycznie. Według amerykańskich badań ide­alny lider XXI wieku powinien posiadać dwie najważniejsze cechy, niezbędne dla sprawowania przywództwa: zaufanie i uczciwość. Jako przykład tych cech niech posłuży anegdota o dyrektorze dobrze prosperującej firmy poligraficz­nej produkującej notesy reklamowe. Przeglądając rachunki, zauważył on, że jeden ze stałych klientów dwukrotnie zapłacił fakturę za zamówienie. Polecił księgowej zwrócić nadpłatę. Oponowała, tłumacząc, że pieniądze te można wykorzystać jako premię. W odpowiedzi usłyszała: „Nie możemy się na to zgodzić. Gdyby kiedykolwiek klient się zorientował, stracilibyśmy jego zaufa­nie. Nie mam zamiaru toczyć z nim bojów o to, że zapłacił za dużo”. Księgowa zrozumiała, że mały zysk może oznaczać w przyszłości dużą stratę, jeśli nie postępuje się zgodnie z zasadami fair play. Przyznała też, że w tej firmie pra­cuje się jej wyjątkowo komfortowo, bo wszyscy mają do szefa zaufanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *