LOBBING

Lobbing kojarzy się niekiedy z niejasnymi układami, korupcją i manipula­cją. Można uznać, iż przyczyną tego jest fakt, że mianem lobbingu określa się często zachowania czy zdarzenia, które niewiele mają z nim wspólnego. Kra­jem, w którym lobbing postrzega się w taki właśnie sposób, jest Polska. Jedną z przyczyn jest to, że lobbing jest u nas zjawiskiem nowym. Polacy nie są przyzwyczajeni do tego, że na ich oczach ścierają się interesy różnych grup. „Pieniądze, prezenty, sponsorowanie wyjazdów zagranicznych, propozycje udziału w radach nadzorczych… Na tym, niestety, polega często nasz lobbing” z takimi opiniami można się spotkać bardzo często. Poza tym w Polsce nie upowszechnia się wiedzy o tym, że lobbing jest jednym z narzędzi systemu demokratycznego. Jeśli opinia publiczna słyszy o nim tylko w kontekście nie­jasnych machinacji i afer, to nic dziwnego, że lobbing budzi złe skojarzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *